Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

NextETRUCK – pionierski projekt Ford Trucks

Firma opracowuje ciężarówkę elektryczną o największej ładowności w swojej klasie
2 lutego 2024

Spotkanie Konsorcjum NextETRUCK zorganizowane w centrum badawczo-rozwojowym Ford Otosan w Stambule, zgromadziło 18 firm z 9 krajów

 
Dział badawczo-rozwojowy Ford Trucks, pracuje nad elektrycznymi ciężarówkami nowej generacji w ramach projektu NextETRUCK.
Projekt jest dotowany przez Unię Europejską z Horizon Europe, funduszu badawczo-rozwojowego, kwotą 2 milionów euro..
Ambicją Forda jest opracowanie bezemisyjnej ciężarówki elektrycznej o największej ładowności w swojej klasie i znacznie zmniejszonej masie własnej.

Z unijnym wsparciem

Przewidywania ekspertów wskazują, iż sektor transportu komercyjnego, który obecnie jest silnie uzależniony od paliw kopalnych i odpowiada za 37% emisji dwutlenku węgla, w nadchodzących latach będzie nadal wzrastał. Unia Europejska, która wspiera zrównoważoną politykę przeciwdziałania globalnemu ociepleniu, dąży, by do 2050 roku gospodarka stała się zeroemisyjna. Elektryfikacja pojazdów i flot jest kluczowa dla strategii dekarbonizacji sektora. Projekt NextETRUCK, będący częścią programu Horizon Innovations Actions, jest wspierany przez Unię Europejską w ramach celów Europejskiego Zielonego Ładu. <śródt> 16-tonowa ciężarówka z lekkim podwoziem W ramach projektu NextETRUCK zostanie wprowadzone lekkie podwozie wyprodukowane w ramach nowej technologii. Ford Trucks na bazie tego podwozia zbuduje 16-tonową elektryczną ciężarówkę, która będzie testowana przez pół roku, transportując towary pomiędzy fabrykami Ford Otosan. Na podstawie testów zostaną zebrane dane obrazujące jej wydajność, które pozwolą na odpowiednie rekomendacje dla branży logistycznej. Ford Trucks rygorystycznie zbada technologię lekkiego podwozia, aby zwiększyć wydajność wagową elektrycznej ciężarówki i poprawić ogólne osiągi pojazdu.
NextETRUCK w wyniku przeprowadzonych testów dostarczy dodatkowo informacji, które wytyczą kierunki rozwoju dla branży logistycznej. Projekt koncentruje się na zbudowaniu elektrycznej ciężarówki, która wyróżni się zmniejszoną masą własną, zaawansowanym zarządzaniem termicznym i integracją Akustycznego Systemu Ostrzegania Pojazdu (AVAS). Ponadto obejmuje zdobycie wiedzy specjalistycznej w zakresie narzędzi architektury zorientowanej na usługi (SOA), aby usprawnić operacje flotowe, efektywne zarządzanie ładowaniem i przewidywanie optymalnych tras. Projekt obejmuje także znaczące zmiany, jak aktualizacja części EPE, stworzenie innowacyjnego systemu zarządzania temperaturą, przeprojektowanie podwozia, nowe wsporniki, ulepszenia oprogramowania i modyfikację kabiny.
Niedawne spotkanie Konsorcjum NextETRUCK zorganizowane w centrum badawczo-rozwojowym Ford Otosan w Stambule, zgromadziło 18 firm z 9 krajów. Podczas spotkania zespół projektowy został poinformowany o bieżących oraz przyszłych etapach prac. Proces został poddany przeglądowi, wszystkie bieżące zadania wykonywane są zgodnie z harmonogramem. W projekcie nastąpił postęp w zakresie planów pilotażowych i zarysów związanych z telematyką pojazdów, zarządzaniem termicznym, narzędziami do analizy pojazdów i zasięgiem. Kolejne śródokresowe spotkanie oceniające prace konsorcjum odbędzie się w Brukseli w lutym 2024 roku. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.