Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Elektryczna ciężarówka w transporcie transgranicznym

DACHSER wykorzystuje eActrosa na trasie Hof-Kladno
12 kwietnia 2024

Fot. Dachser

 
Firma DACHSER po raz pierwszy wykorzystuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu międzynarodowego. Ciężarówka eActros marki Mercedes-Benz jeździ pięć razy w tygodniu z centrum logistycznego w Hof w Niemczech do oddalonego o około 200 kilometrów oddziału w Kladnie koło Pragi i z powrotem.

Po zakończonym sukcesem etapie testowym, rozpoczęła się regularna eksploatacja połączenia transgranicznego. Partnerem serwisowym tej inicjatywy jest Flytt Logistic GmbH.

eActros z 300-kilometrowym zasięgiem

Zestaw z wymiennym nadwoziem jest używany na dwie zmiany: w ciągu dnia 40-tonowy eTruck działa w regionalnym transporcie dystrybucyjnym w rejonie Hof, a nocą na trasie transgranicznej między Niemcami a Czechami.
Według producenta ciężarówka eActros 300 ma średni zasięg do 300 kilometrów – w zależności od różnych czynników, takich jak topografia lub masa. Akumulatory ładowane są w stałych punktach ładowania oraz bezpośrednio w oddziale DACHSER w Kladnie w Czechach. Czas ładowania wynosi niewiele ponad godzinę.
– Przeprowadzone przez nas testy z eActrosem dostarczyły nam ważnych informacji na temat przydatności elektromobilności w codziennym użytkowaniu w transporcie dalekobieżnym – mówi Klaus Neubing, general manager w DACHSER w Hof. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki pionierskiemu duchowi i pracy zespołowej udało nam się uruchomić pierwszą transgraniczną linię w europejskiej sieci DACHSER w całkowicie elektrycznym transporcie. Wraz z naszym wieloletnim partnerem serwisowym Flytt Logistic GmbH pokazaliśmy, że opłaca się odkrywać nowe możliwości.

Długoterminowa strategia klimatyczna

DACHSER realizuje długoterminową strategię ochrony klimatu i koncentrując się na wydajności, innowacyjności i zintegrowanej odpowiedzialności, wraz z klientami i partnerami biznesowymi napędza zmiany w kierunku bardziej zrównoważonej logistyki. Od 2018 r. firma korzysta z pojazdów o napędzie elektrycznym, włączając w to koncepcję zrównoważonych dostaw miejskich „DACHSER Emission-Free Delivery”. Flota pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi jest stale rozbudowywana, w tym również w transporcie dalekobieżnym.
Projekt w Hof jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach dyrektywy KsNI w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu systemami napędowymi oraz związaną z nimi infrastrukturą tankowania i ładowania. Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez NOW GmbH, a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.