Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Inwestycje w betonowe autostrady

Inwestycje. Co z Euro 2012
29.08.2008 00:00:00
Liczący prawie 106 kilometrów odcinek autostrady A2, który ma prowadzić z Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami w Świecku, będzie miał betonową nawierzchnię. Zdaniem Piotra Sarnowskiego z firmy Skanska, która będzie jednym z wykonawców tej drogi, użycie tego budulca podniesie koszt budowy o ok. 10 proc. w porównaniu z nawierzchnią asfaltową.
Liczący prawie 106 kilometrów odcinek autostrady A2, który ma prowadzić z Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami w Świecku, będzie miał betonową nawierzchnię. Zdaniem Piotra Sarnowskiego z firmy Skanska, która będzie jednym z wykonawców tej drogi, użycie tego budulca podniesie koszt budowy o ok. 10 proc. w porównaniu z nawierzchnią asfaltową. Droga będzie jednak trwalsza, a jej utrzymanie o 15 proc. tańsze. Pierwsze poważne prace remontowe na trasach asfaltowych należy wykonywać bowiem już po około dziesięciu latach od ich powstania, natomiast w przypadku nawierzchni betonowych okres ten wynosi od 30 do 40 lat.
Obecnie trwają rozmowy pomiędzy koncesjonariuszem 106-kilometrowego odcinka A2, firmą Autostrada Wielkopolska i wykonawcami na temat ceny budowy drogi oraz systemu rozliczeń. Umowa ma być podpisana na początku września. Do końca bieżącego roku Autostrada Wielkopolska chce podpisać porozumienie z bankami dotyczące finansowania tego przedsięwzięcia. Prace budowlane powinny ruszyć w marcu przyszłego roku, a pod koniec 2011 r. fragment A2 łączący Nowy Tomyśl ze Świeckiem ma być oddany do użytku.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.