Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Volkswagenem Caddy Maxi furgon - długi i pakowny

Jazda próbna Volkswagenem Caddy Maxi furgon 2.0 TDI
24.10.2008 00:00:00
Volkswagen Maxi zabiera więcej towaru i wygodniej nim się jeździ niż zwykłym Caddy. Jednak podobnie jak krótszej odmianie dolega mu lekka podsterowność. Do atutów samochodów dostawczych rodem z Vw należy dodać jeszcze dynamiczny silnik i rozsądne spalanie. Minusy Volkswagena to fakt, że w kabinie brakuje dużego schowka a oszklone drzwi ładowni łatwo uszkodzić.
Volkswagen zrobił wyjątkowo długą małą furgonetkę. Nadwozie Caddy Maxi ma długość 4.875 mm, o 470 mm więcej niż krótkie Caddy oraz o 242 mm więcej od konkurencyjnego Doblo Cargo Maxi i o 320 mm od Transita Connecta LWB.
Przestronna paka
Ładownia ma pojemność 4,2 m sześc. To najwięcej w tym segmencie dostawczaków (Doblo Cargo Maxi ma 4,0, a Transit Connect LWB 3,7 m sześc.). Ale pod względem maksymalnej ładowności Caddy Maxi ustępuje o 25 kg Connectowi LWB (Volkswagen przewiezie towar o masie 875 kg).
Za- i wyładunek możliwy jest przez tylne drzwi dwuskrzydłowe (zmieści się w nich europaleta) oraz boczne przesuwne z obu stron. W podłodze pokrytej antypoślizgową wykładziną znajduje się sześć uchwytów do mocowania przewożonych przedmiotów. Tylne drzwi są w połowie przeszklone, podczas przewożenia niektórych ładunków można je więc uszkodzić.
W kabinie miejsca na nogi jest sporo, a fotele zapewniają niezły komfort. Do tego dużo schowków i półek, ale większej torby nie ma gdzie schować. Za fotelem kierowcy zmieści się co najwyżej teczka z laptopem.
Zgrany napęd
Testowe auto napędzał 2-litrowy turbodiesel o mocy 140 KM - nowy motor w tym modelu, choć od dawna stosowany w osobowych Volkswagenach. Jednostka dobrze wywiązuje się z postawionego przed nią zadania. Auto jest dynamiczne, nawet z 800-kilogramowym ładunkiem, którym je obciążyliśmy. Jedyne, co możemy zarzucić, to to, że po przekroczeniu 120 km/h silnik jest nieco za głośny. Taka jest cena stosowania pompowtrysków.
Sześciobiegowa przekładnia manualna, która jest konfigurowana tylko z silnikiem 2.0 TDI (w pozostałych wersjach silnikowych występuje pięciobiegowa skrzynia ręczna lub sześciostopniowa przekładnia DSG), pozwala sprawnie dysponować mocą motoru. Przykładowo, podczas rozpędzania auta silnika nie trzeba wkręcać na wysokie obroty, co przekłada się na rozsądne zużycie ON. Średnie spalanie przy spokojnej jeździe wyniosło 6,5 litra na 100 km, czyli o 0,2 l więcej, niż podaje producent.
Łagodnie na muldach
W porównaniu do zwykłego Caddy w zawieszeniu zmian nie ma. Z przodu są McPhersony, a z tyłu resory piórowe. Zatem auto jest wytrzymałe na obciążenia, ale nadwoziem trzęsie na dziurach. Za to dłuższy rozstaw osi sprawia, że pokonywanie poprzecznych nierówności i muld jest łagodniejsze niż w krótszej wersji tego auta, którego tył podskakiwał niczym źrebak na łące.
Na trasie mocny silnik prowokuje do dynamicznej jazdy. Przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów auto jest lekko podsterowne, ale nie na tyle, aby wymknęło się spod kontroli.
Biorąc pod uwagę rynkowy sukces zwykłego Caddy, pewnie i wersja Maxi znajdzie sporo nabywców. Tym bardziej że np. z silnikiem 2.0 TDI auto jest droższe od krótkiej wersji tylko o 4.912 zł (netto).
Plusy
Pojemna ładownia. Dynamiczny silnik. Rozsądne spalanie.
Minusy
Lekka podsterowność. W kabinie brakuje dużego schowka. Oszklone drzwi ładowni łatwo uszkodzić.
Podstawowe dane techniczne VW Caddy Maxi furgon 2.0 TDI
Dopuszczalna masa całkowita 2.342 kg
Ładowność 875 kg
Objętość ładowni 4,2 m sześc.
Wymiary ładowni długość / szerokość / wysokość 2.250 / 1.538 / 1.116 mm
Wymiary pojazdu długość / szerokość / wysokość 4.875 / 1.794 / 1.841 mm
Rozstaw osi 3.002 mm
Silnik R4, turbodiesel
Pojemność silnika 1.968 ccm
Moc maksymalna 140 KM przy 4.000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1.750-2.500 obr./min
Śr. zużycie paliwa (wg producenta) w cyklu mieszanym 6,3 l na 100 km
Skrzynia biegów manualna, 6-stopniowa
Napęd 4x2, na przednią oś
Układ hamulcowy z ABS, tarcze z przodu i z tyłu
Wyposażenie standardowe pojazdu testowego poduszka powietrzna dla kierowcy, wspomaganie kierownicy, instalacja radiowa
Cena netto 64.314 zł
Gwarancja mech. / perforacyjna 2 lata bez limitu km / 12 lat
Przeglądy techniczne co 20 tys. km
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.