Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Renault Trucks odnawia całą gamę

Francuski producent zapowiada rewolucyjny rok 2013
21.12.2012 00:00:00
W czasie targów IAA Motor Show, Heinz-Jürgen Löw, Prezes Renault Trucks zapowiedział odnowienie całej gamy pojazdów dalekobieżnych, budowlanych i dystrybucyjnych od czerwca 2013 roku.
Wszystkie nowe pojazdy są obecnie testowane nie tylko na torach testowych Renault Trucks, ale również w warunkach rzeczywistych przez klientów. Heinz-Jürgen Löw podkreślił w swoim wystąpieniu: - W czerwcu nastąpi prawdziwa rewolucja. Nasze nowe pojazdy z pewnością Was zaskoczą, nie tylko swoim nowatorskim wyglądem, ale również osiągami.
Nowe silniki
Targi IAA były okazją dla Renault Trucks do zaprezentowania technologii nowych silników Euro VI. Dla gamy ciężkiej producent przygotował sześciocylindrowy silnik DTI 11 o pojemności 11 l, wyposażony w system common rail oraz układ SCR. Aby układ był w pełni wydajny, producent zastosował szereg technologii, takich jak recyrkulacja gazów wydzielanych w początkowym okresie pracy silnika, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym oraz optymalna kontrola procesu spalania. Wszystkie silniki Euro VI wyposażone są w filtr cząstek stałych. Ta sama technologia została zastosowana w nowych, sześciocylindrowych silnikach DTI 13 (13 l), wyposażanych w elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze.
Dla gamy średniej, francuski producent opracował dwa nowe silniki: czterocylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l oraz sześciocylindrowy DTI 8 (8 l). Oba modele zostały wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR, układ SCR oraz w filtr cząstek stałych.
Doskonalenie aerodynamiki
Renault Trucks nie ustaje w poszukiwaniu sposobów na obniżenie kosztów paliwa. Zaprezentowany w Hanowerze Projekt CX/03 skupia się na polepszeniu aerodynamiki pojazdu i zmniejszeniu jego masy.
Pojazd ten powstał w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania, takie jak Optifuel Lab. Przedni grill wykonano z włókna węglowego połączonego z aluminium. W środkowej części pojazdu zainstalowano wysuwany panel, który obniża się automatycznie wraz ze wzrostem prędkości. Panel ten pełni jednocześnie rolę bardzo niskiego spoilera, który zmniejsza prześwit, a trzy kierownice powietrza odprowadzają je na boki. Zmniejszone zostały także gabaryty lusterek bocznych, które przymocowano do pojazdu za pomocą wyprofilowanych wsporników. Projektanci udoskonalili również koła, schody do kabiny oraz kąt nachylenia przedniej szyby, który wynosi teraz 12 stopni. Wszystkie te działania mają na celu zmniejszenie oporów powietrza, co ma wpływ na zużycie paliwa.
Poprawa aerodynamiki dotyczy nie tylko ciągnika. Dzięki wynikom badań takich jak Optifuel Lab, projektantom z Renault Trucks udało się stworzyć naczepę o opływowym kształcie z osłonami międzyosiowymi zachodzącymi na koła oraz owiewki tylne, która w połączeniu z ciągnikiem przypomina kształtem kroplę wody.
Dużo uwagi poświęcono również elementom łączącym ciągnik z naczepą, mając na uwadze, że przestrzeń je oddzielająca generuje dodatkowe turbulencje.
- Aby zredukować ten efekt, wymyśliliśmy system regulowanych osłon - wyjaśnił główny projektant Renault Trucks. - Kiedy pojazd znajduje się na drodze, ciągnik i naczepa stanowią jedną całość dzięki czemu przepływ powietrza jest bardziej płynny. Z drugiej strony, wykonywanie manewrów przy niskich prędkościach jest łatwiejsze, kiedy można schować nieprzydatne w tym momencie osłony.
Ile z tych rozwiązań znajdziemy w pojazdach nowej gamy Renault Trucks, okaże się w czerwcu 2013 r.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.